Tvättstugekriget

Dag 1

Lördagen den 2/5, klockan är 12:23 och jag vandrar ner mot tvättstugan, som jag bokat från 11-15.


Med mig har jag min trogne följeslagare, samt vapenbärare Ikea-kassen. Med tillhörande smutstvätt.


Väl nere i tvättstugan svänger jag runt hörnet, in till den delen jag bokat. (Tvättstugan är indelad i två delar, med två maskiner i varje del).

Till min stora förvåning upptäcker jag nu att båda maskinerna redan är i full gång. Jag tänker snabbt att någon måste tagit fel på rummen och slänger en blick in till det andra rummet. Men även där tvättas det.


Snopen vänder jag tillbaks till min lägenhet för att vänta på att de resterande 43min av den pågående maskintvätten ska avklaras. Så att jag sedan kan börja tvätta.


Men det är här någon stans min aggression börjar ta fart.


I riktig Svensson-anda bestämmer jag mig därför för att skriva mitt livs första "arga lapp".



Lappen på bilden är självklart inte lappen i tvättstugan.



Dag 2

Söndagen den 3/5, klockan är 12:04 solen står i zenit och tvättstugan är återigen bokad från 11-15.


Till min stora förvåning upptäcker jag att även i dag har någon stoppat in tvätt i mina maskiner och tryckt på start.


En kvinna i 50års ålder skickar fram sin dotter (då hon själv inte besitter kunskaper stora nog att på svenska förklara vad deras tvätt gör i min maskin), dottern säger något om att det är deras tvätt, men att det snart är klart.


Jag är irriterad men kan inte med att skälla ut vare sig den lilla dottern eller kvinnan som inte förstår vad jag säger.


I 15 minuter står jag och ser på medans kvinnans tvätt snurrar varv efter varv i min tvättmaskin.


När dottern sedan kommer för att ta hand om tvätten frågar jag irriterat om inte dem bokat det andra tvättrummet, varpå hon mumlar något obegripligt och med nedsänkt huvud går iväg med sin tvätt.


Nu när maskinerna är lediga kan jag äntligen lägga in min tvätt och börja tvätta.


Jag kommer tillbaks efter en timme och tar ut mina kläder. Medans jag gör det kommer dottern fram till mig och frågar om dem inte kan få låna mina maskiner igen nu när jag är klar.

Jag blir så irriterad att jag ljuger och säger att jag ska tvätta mer. Jag går upp till lägenheten och tar med mig alla sängkläder som jag demonstrativt trycker in i tvättmaskinen innan jag trycker på start.


Efter denna lilla hämndaktion känner jag att mitt humör börjar lugna ner sig, även om jag fortfarande är lite småsur.


Här skulle man kunna tro att tvättstugehistorien har sitt slut, men icke.


När jag sedan är nere i tvättstugan för att hänga upp min tvätt på tork (klockan är nu 14:19) så stormar ytterligare en kvinna in i tvättstugan, stoppar in sin tvätt i mina maskiner, som jag visserligen inte längre använder, men ändå har bokat.

Hon startar dem och går därifrån.


De är då bägaren rinner över.

Jag hänger upp min tvätt på tork och går in till tvättmaskinerna och slår av huvudströmbrytaren, innan jag med ett leende kliver ut ur tvättstugan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet inte vad jag skall börja danne! du är bannimej min IDOL!!

Du är så grym!

2009-05-03 @ 21:25:14
Postat av: Olof

Haha i sann svennebanan anda så bråkar du utan att konfrontera problemet! du är en stolthet för svenskheten! Du är riktigt svennebanan! Daniel Svensson Karlsson

2009-05-05 @ 22:48:09
URL: http://viikset.se/laneige
Postat av: m

haha , fy fan så underbart !

2009-05-10 @ 19:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0