oändligt långt rep

Låt oss säga att man har ett rep som är oändligt långt framför sig.

Man står någonstans utmed repet och ser sig om åt båda hållen. Man ser att repet fortsätter i all oändlighet i båda riktningar.
(Ett rep som har dessa egenskaper kallas för: "ett oändligt långt rep").


Om man nu tar fram en sax och klipper av repet. Då har jag plötsligt skapat två rep.
Två oändligt långa rep där jag står i ena änden.


Jag hade alltså från början ett oändligt långt rep.

Men nu har jag två oändligt långa rep.


Har då repet blivit längre?


Kommentarer
Postat av: emmah

svar: va?

2009-02-22 @ 22:00:54
URL: http://emach.blogg.se/
Postat av: Olof

till och börja med; jävligt kul att du är tillbaka!



till inlägget så tror jag att du hade förstört hela oändligheten genom at klippa av den. i och med att du vet var ändarna finns så är det ju inte längre oändligt. det är bara två jävligt långa rep med en en ändå långt borta. du har gjort repen kortare och omagiska. tror jag!

2009-02-23 @ 21:54:32
URL: http://viikset.se/laneige

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0