Uppföljning

Detta inlägg är en uppföljning av det tidigare inlägget "nya partydrogen". Där jag funderade på om man som icke-rökare skulle kunna få en skön niccokick av nikotinplåster.


I går var det upp till bevis!

Mina vänner hade hört om min ide och tyckte att den var värd att prova.

Sagt och gjort, jag fick ett paket nikotinplåster i försenad födelsedagspresent. Så jag blev ju så illa tvungen att testa.




Jag läste noggrant igenom den lilla föreskriftslappen som följde med i asken.

Där står det bland annat en liten lista på möjliga biverkningar:

Blekhet, kallsvettningar, illamående, salivavsöndringar, kräkningar, magsmärtor, diarré, huvudverk, yrsel, försämrad syn och hörsel, darrningar, mentalförvirring och svaghet.


Måste erkänna att jag var lite smått spänd när jag drog loss skyddstejpen från plåstret, som mest liknade ett genomskinligt klistermärke, för att sedan trycka det på huden.


Resultat:

5 min: Ingen reaktion.

10 min: Lätt rodnad samt lite klåda runt och under plåstret.

30min: Rejäl klåda samt rödflammig hud över ett ganska så stort område runt plåstret.


Andra märkbara symptom var kraftig yrsel, sämre reaktionsförmåga, ostadig blick, samt ett skönt lugn.
Men detta vågar jag inte säga om de berodde på plåstren eftersom vi samtidigt förtärde en hel del öl och drinkar.


Experimentet bör genomföras vid nyktert tillstånd för att ge en mer sanningsenlig bild.

Kommentarer
Postat av: freddi<3

spännande xD och bättre lycka nästa gång xD

2008-10-06 @ 21:06:06
URL: http://fridatrorjag.blogg.se/
Postat av: kim d

kan du inte prova i nyktert tillstånd, jag är nyfiken=)

2008-10-23 @ 18:47:34
Postat av: M-

Har du dött? jag lär ju dö av tristess iaf om du inte skriver :O

2008-11-13 @ 07:26:00
Postat av: Marielle

Vad är allra viktigast i Ditt liv?

2009-01-27 @ 16:44:24
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0