topp3 ONDA personer

Här är min lista på de ondaste personligheterna som jag känner till.
För mig är dessa personer ondskan själv personifierad.



Bild med motivering:

Plats 1.
559436-6
Richard Wolf:
Här har vi vad jag skulle kalla ren och skär, eller kanske snarare smutsig och svart ONDSKA! Hans röst, som låter som ett åskväder, i en mörk nerklottrad tunnel, mitt i den öde stadens smutsigaste gränd, gör att han är som gjord för att gestallta ondska. Och det gör han också på ett läskigt trovärdigt sett i filmen Lejonkungen, där han är röst till Scar. Jag ryser bara jag tänker på det... "Det var jag som dödade Mufasa"

Plats 2
559436-5
Tengil:
Jag mins hur läskigt det va när jag såg bröderna lejonhjärta och Tengil med sin järnhjälm kommenderar att Kattla ska spruta eld på alla de snälla.


Plats 3

559436-3
Darth Vader:
Han är nog ett av de största och mest välkända personligheterna som finns. Dessutom har han ett läte då han andas som bara de gör att man förstår att han är ond nog att plattsa på en topp 3 onda personer.

Det som gör att han endast kommer på tredje plats i min lista är att jag har för mej att han i någon film förklarar att det inte är hans mening att vara så ond och att det bakom den svarta plastiga masken finns en människa.


 

Jag har försökt komma fram till vad dessa personer har gemensamt. För att hitta deras felande länk som gjort att de nu hamnar på min lista.

Ett möjligt alternativ är att de alla är med i filmer som jag sett under min uppväxt där de är onda. Men jag tror det mest ligger i de där med ondskan, dessa personer råkar ju inte vara "onda" därför att deras åsikter och värderingar inte stämmer överens med de "goda". -Nej, de är onda bara därför att de är onda. Men jag måste erkänna att jag fascineras lite av människor/ personer som är såhär riktigt onda. Vet inte vad det beror på, de förbjudna, de mörka eller bara att det är kul att vara emot. Jag får nog klura mer på det.


Kommentarer
Postat av: Tija

Han heter Darth Vader, jueh. Dessutom är Scar ondast i hela världen, men också jävligt cool.

2008-05-09 @ 21:58:06
Postat av: ALFAHANNA

Åh, Richard Wolf är ju fantastisk! Speciellt när han läser Dorian Grays porträtt.

2008-05-10 @ 11:52:33
URL: http://alfahanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0