växthuseffekten

Nog för att detta ämne är uttjatat nått så in i helvette, men ändå.


Jag måste erkänna att när detta med växthuseffekten började tas upp i media, så var jag helt säker på att detta skulle vara precis som: galna-ko-sjukan, det där farliga ämnet i chipsen, eller kanske som fågelinfluensan.

Alla de där sakerna som skulle utplåna hela mänskligheten inom en snar framtid. "Om vi inte gör något!"


Ja så varför gör vi aldrig något, när de blir sådär?


Jo, vi har ju varit med om detta så många gånger förut.

Forskarna inser att något håller på att explodera. Vi "vanliga" håller andan, blundar och räknar till tio. Och när vi öppnar ögonen igen så hoppas vi att allt är över.

Och mycket riktigt, nio av tio gånger fungerar denna spela död mekanismen. Men kanske inte denna gång.

Eller?


Jag börjar inse att detta inte är någon modegrej som snart kommer glömmas bort och därmed försvinna.

Nej, jag har hållit andan och räknat till tio flera gånger!



Men är detta med växthuseffekten verkligen ett problem?


Jag har i alla fall alltid tyckt att vi har ett så tråkigt klimat här uppe i norr. Kanske skulle det göra nytta om vi kunde höja utomhustemperaturen några grader.

Eller i alla fall vatten temperaturen. Men det gör man inte utan vidare, nä, för om man ska höja vattentemperaturen så måste man försöka sätta snurr på någon av vattenströmmarna så dem leder hit de varma vattnet. Men, vi är på god väg att lyckas med detta tror jag.



Så jag skulle vilja säga:

Keep on the good work! Fortsätt att köra på tomgång och spruta hårsprej I atmosfären. Men glöm inte å säga till mej när jag kan sluta hålla andan och börja titta igen.


Kommentarer
Postat av: olof

nu har du minsann avslöjat dig! men det är väl en plan i din jakt på läsare antar jag:P



jag skall väl inte kommentera inlägget för det blir lätt så aggresivt men vi kan väl diskutera det snart? jobbar du jämt?

2008-06-13 @ 20:46:01
URL: http://bananberg.blogg.se/
Postat av: Kim D

vilket gulligt slut. vart fan är världen på väg?

Sanning i ALLT du säger!

2008-06-28 @ 18:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0