Utvärdering

Här följer utvärderingen av min smått misslyckade undersökning.


Min undersökning pågick under 25 dagar.

Under dessa dagar har jag haft 66st besökare, varav 6st har svarat på min fråga.

Förvånansvärt dåligt resultat måste jag säga. Att det inte var så många som besökt min sida gör mej inte särskilt överraskad med tanke på att jag inte skrivit något nytt.

Kanske så skulle det kunna vara till tröst att tänka att det kanske är samma människor som besökt mej flera gånger och att jag därför inte fått så många svar.



Tanken var att jag skulle presentera mitt resultat i procentform, men nu tvekar jag lite...

A ja, jag får stå mitt kast och här kommer den sorgliga men ack så sanna sanningen:


Jordens befolkning: 6 639 000 000pers, varav 10% har tillgång till internet.

Av jordens befolkning som har tillgång till internet så har:

0,000000006% hittat till min sida genom en annan sida.

0,0000000015% hittat till min sida genom att sett någon av mina kommentarer på någons blogg.

0,0000000015% hittat till min sida genom att jag kommenterat deras blogg.

0,00000009% hittat till min sida, men inte läst något alls.


Måste erkänna att detta känns lite tungt...

Men ska nu försöka att inte vara så statistikkåt, utan i stället gå in helt för att skriva, skriva och åter skriva.

Så håll till godo!


Kommentarer
Postat av: Kim D

Kul det där med statistik:p jag försökte ge mig på det men jag gav upp då jag insåg att jag kan göra andra saker i livet än att räkna procent. som tillexempel titta vidare på din blogg=)

2008-06-28 @ 18:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0