nya partydrogen!

Jag började fundera på detta med nikotinplåster efter mitt senaste besök på apoteket. Där stod en tant och delade ut gratis plåster till höger och vänster. Och de slog mej hur oskyldigt de ser ut med plåster.


Visst måste det vara möjligt att skaffa sig ett beroende genom nikotinplåster?

Nikotinplåstren fungerar så att det på plåstrets insida finns en liten dos nikotin som går genom din hud och in i ditt blod, i lagom mängd, för att du ska slippa abstinensen av nikotinet som du annars är van att få genom dina cigaretter som du nu för femte gången försöker lägga av med, denna månaden. Plåstren finns i olika styrkor beroende på hur beroende du är av nikotinet och för att du på så sett ska kunna trappa ner.


Men tänk vad som skulle hända om en finnig liten kille i högstadiet skulle få tag i sin mammas nikotinplåster av starkaste sort. Ja det skulle nog räcka med två plåster så skulle de snurra bra mycket i hans huvud. Av niko-kicken.




Å tänk vilken syn när man smyger runt gympasalen på högstadieskolan och får se det "tuffa-gänget" som står i en ring å drar flera plåster samtidigt. Som de lyckats sno från deras föräldrar, eller ännu bättre fått någon att köpa ut till dem.


Fast jag är lite orolig för hur lätt det måste vara att ta en överdos. Tänk dej en nybörjare som drar en hel karta plåster i pannan, han kommer ju få hjärtflimmer och dö på två minuter.


Eller alla emosarna då! :P

Tänk dej själv att först skära upp handlederna och sedan sätta på nikotinplåster. Nikotinet kommer gå rakt in i blodet! Vilket jävla drag de kommer bli! :P


Å tänk när man om femton år är inne på en almen toalett i stan och ser gamla plåster som någon "knarkare" använt.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Sv: Ja, eller var det en fråga till frågestunden? Men jag kommer svara på alla.

2008-06-16 @ 15:30:57
URL: http://typperra.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hejhej!

Dom första frågorna i min frågestund är nu publicerade. (Du ställde en fråga) så kom in och kolla om din fråga är publicerad! Annars blir den det under dagen.

2008-06-17 @ 10:10:26
URL: http://typperra.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Jag får ingenting betalt! Möjligtvis en 20-100:- om någon köper något genom min klicklänk, men får inget betalt för att ha dem där! Och äcklig tycker jag INTE att den är..

2008-06-18 @ 23:09:58
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: För att jag VILL och att en liten extra summa kanske kan komma väl till pass någon gång. Varför frågar du?

2008-06-18 @ 23:35:26
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Då behöver du inte besöka den : ) Enkelt!

2008-06-19 @ 10:56:43
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Anonym

nörd

2008-06-19 @ 11:22:36
URL: http://lojloj.blogg.se/
Postat av: Kim D

...som du nu för femte gången försöker lägga av med, denna månaden

Där tar du rökarna på bar järning;)

2008-06-28 @ 18:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0