Foppatofflor

Ja det finns nog ingenting som jag stör mej på mer i klädväg än Crocs.


Denna pastellfärgade plasttoffla som var och varannan människa envisas med att bära. Och som marknadsförs under namnet Foppatoffel.
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är med dem som får mej att må så dåligt, men dåligt mår jag!


Värst var det nog förra sommaren då jag och mina kompisar utlyste en tävling om vem som kunde ta flest bilder med telefonerna, på människor i Crocs på kungstorget, då vi jobbade där.
Det hela urartade ganska snart då vi såg för mycket folk för att ha en chans att hinna fota alla. Och efter bara några timmar var våra mobilminnen fulla och vi gav upp.

Jag trodde att Crocsen skulle vara borta till denna sommar, men där tog jag tydligen fel, har sett massa folk på stan i Crocs redan! Man blir ju mörkrädd.



Jibbitz

En annan sjuk grej med dessa tofflor är att man kan få köpa små plastpluppar, som kallas "Jibbitz" detta är små plastbitar som man kan sätta i de urstansade hålen på skorna.


Jag slår vad om att de bitar man stansat ut skickas till kina där någon stackars liten barnarbetare sitter och målar smailisar på dem, för att sedan skicka tillbaks dem hit så vi kan köpa dem och trycka tillbaks bitarna i hålen.


Varför ens stansa ut hål om man nu ändå ska köpa "reservdelar" för att bygga ihop dem igen?


Vem skulle få för sig att köpa små tygbitar för att sy på sin nätbringa så att den till slut blev som en t-shirt?


Kommentarer
Postat av: Kim D

Varför ens stansa ut hål om man nu ändå ska köpa "reservdelar" för att bygga ihop dem igen?

Haha,, rätt kul;)



var var du olof och fredd som hade tävlingen va?

2008-06-28 @ 18:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0