vem gillar den feta mannen?

Jag läste i förra veckan på aftonbladet en artikel som handlade om att många men vill ha större kvinnor, så kallade XL kvinnor.
I artikeln fanns intervju med Andreas som tycker det är sexigare med lite större kvinnor. Och att det då "finns lite mer å ta i".


Jag tycker detta är bra, att man inte låter sig luras av de falska och sjuka kroppsideal som sprids över hela världen, där målet är att se ut som en vandrande pinne med anorexia.


Och under den senaste tiden har jag sett flera skyltdockor i klädbutikernas skyltfönster med större byst, rundare rumpor och lite mer runt midjan.

Visst är detta en god tanke och ett steg i rätt riktning! Om det inte vore för att man glömt av mennen. Alla skyltdockorna är ju kvinnor!

När såg du senast en skyltdocka med ölmage och tjocka ben?

Och när läste du senast en artikel om att de svenska kvinnorna gillar stora runda men där de finns lite mer att ta i?


Varför är det så?

Kan det vara så att kvinnorna faktiskt inte vill ha runda goa men, med mysiga magar och lite mer att ta i?



Vem gillar den feta mannen?


Kommentarer
Postat av: olof

vi glömde ju ta det i bilen! det kändes sådär att diskutera inne på ICA bland tjockisar och kattmat. men fortfarande tror jag att det finns tjejer som diggar en ölmage som är lite mysig.

2008-07-06 @ 20:10:04
URL: http://bananberg.blogg.se/
Postat av: heirloom

Tack! har inte hunnit grejja med design å sånt ännu. Intressant grejj du har för dig både bild och design överlag

2008-07-06 @ 20:57:02
Postat av: Kim D

... inte jag!;)

2008-07-11 @ 15:58:39
Postat av: Sandra (E-tuna)

Intressanta tankegågngar här! Det gillas!

2008-07-22 @ 11:57:19
URL: http://sandralillaparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0