I-landsproblem

Jag blir alltid så villrådig när jag står i kön till mcdonalds flottiga kassa och funderar på vad jag ska välja. Samtidigt som mina skor sakta klibbar fast i den utspillda drickan på golvet.

Där finns ju allt, olika menyer, kombinationer, tillägg och plus-menyer.


Men oftast är jag bara ute efter att bli så mätt som möjligt och eftersom den mesta maten där smakar likadant så spelar det inte så stor roll vad jag kommer välja.
Men jag brukar försöka undvika att bli för mätt på den enormt stora drickan. För jag har upptäckt att denna mättnadskänsla max sitter i två timmar innan man börjar bli hungrig igen.




Så det jag vill ha är mat, och gärna så billigt som möjligt.


Men vad ska man beställa för att få så mycket mat som möjligt?


Ska man köra på den stora mega-menyn med extra fet plus-meny.

Eller lägga samma pengar på den minsta drickan och massa cheesburgare.

Cheesburgarna som dom för övrigt återigen valt att höja till 12kr. Där borde man nog välja den lilla hamburgaren för 10kr i stället.


Visst är detta lite av ett I-landsproblem.
Men det är ju ingen anledning till att inte tänka vidare på det.


Vi lever ju trotts allt i ett I-land, så vilka problem borde vi försöka lösa om inte I-landsproblemen?


Kommentarer
Postat av: freddi

det är faktis riktigt knepigt när man vill vara så snål som möljigt ;D glöm inte att dom höjt priset på mc flurry också :D

2008-08-30 @ 19:15:05
URL: http://fridatrorjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0